Wednesday 11 July 2018

Myself & work !


JANATUN AIN BT KAMARUDDIN
257348



Assalamualaikum, saya Janatun Ain Bt Kamaruddin berumur 24 tahun dilahirkan pada 25 Januari 1994 di Hospital Kuala Lumpur. Saya mempunyai 7 orang adik beradik dan saya anak yang bongsu. Saya tinggal di Au3 Keramat. Hobi saya melakukan aktiviti lasak seperti Hiking, Berkayak, Berbasikal dan Bermain Badminton.

Selepas habis belajar saya bekerja di Kedai Buku SKH Book Enterprise sebelum memasuki Polis. Pada 19 Januari 2014 saya rekrut sebagai Konstabel Wanita di PULAPOL Kuala Lumpur selama 6 bulan.

Selepas 6 bulan rekrut di PULAPOL Kuala Lumpur saya ditugaskan di Unit Berkuda PSP sebagai Rider. Pengalaman saya sebagai rider, salah satunya ialah menyertai Perbarisan Hari Kemerdekaan, Community Policing dan melakukan Latihan Kecergasan Menunggang Kuda dia sekitar Semenanjung Malaysia.

Selapas 2 tahun bekerja saya ditugaskan sebagai officer untuk membuat tugas pentadbiran dan admin untuk Facebook Unit Berkuda PSP. Kerja saya nampak simple di mata orang tapi orang tak tahu apa yang kita rasa, susah yang kita lalui, kena maki dan macam2 lagi tapi telankan saja walaupun geram sedih dan macam2 lagi perasaan.

Saya bersyukur dengan apa yang saya ada sekarang.
Alhamdulillah !

Itulah sedikit sebanyak cerita tentang diri saya dan kerja saya.
Terima Kasih !


No comments:

Post a Comment

Kem Kenegaraan 2018 Assigment Hubungan Etnik SADN1043 Sekolah Jenis Kebangsaan https://drive.google.com/open?id=1...